Scenariusz 1.
Człowieku! Posłuchaj, co mówi puszcza! Aleksandra Lange
Scenariusz 3.
Quo vadis człowieku? O problemie zwierząt cyrkowych na podstawie powieści Henryka Sienkiewicza Ewelina Kutaś
Scenariusz 5.
Co zwierzęta myślą o nas… – czy mądrze wykorzystujemy naszą potęgę w świecie? Aleksandra Guzek, Anna Pawłowska, Klaudia Raszczyk
Scenariusz 6
To, co drzewa skrywają pod ziemią, przeniesione do galerii sztuki. Rozmawiamy i dyskutujemy o „Rhizopolis” Joanny Rajkowskiej Justyna Hanna Budzik, Ewa Ogłoza
Scenariusz 7.
Czy ratowanie planety może się zacząć od śniadania Justyna Łakota
Scenariusz 8.
„Ważne związane jest podobno z nami”, czyli o „Bożych stworzeniach” na podstawie wierszy Jana Brzechwy („Ludzie i zwierzęta”) i Wisławy Szymborskiej („Widziane z góry”) Aleksandra Przybyłek
Scenariusz 9.
Jak dbać o siebie i o Ziemię? Anna Guzy
Scenariusz 10.
Lać wodę? Reklama a/i ekologia (studium przypadku) Maria Wacławek: scenariusz, karta pracy
Scenariusz 11
Voyager ou éco-voyager ? Telle est la question ! – o ekoturystyce na lekcji języka obcego (na przykładzie języka francuskiego jako drugiego języka obcego)” Ewa Półtorak: scenariusz, karta pracy
Scenariusz 12.
Co kryje się w parkach narodowych? Wioletta Hajduk-Gawron
scenariusz, załączniki, Ilustracja1, Ilustracja2.
Scenariusz 13.
Podróż w czasie przez antropocen. Wehikuły czasu: słowa, dźwięki i obrazy – Małgorzata Kita: scenariusz
Scenariusz 14.
Škůdce, nebo pomocník? Monika Šindelková: scenariusz , karta pracy
Scenariusz 15.
Důvěřuj, ale prověřuj. Monika Šindelková: scenariusz , karta pracy
Scenariusz 16.
Co je člověk schopný udělat pro zábavu? Monika Šindelková: scenariusz , karta pracy
Scenariusz 17.
Toxík Roy. Monika Šindelková: scenariusz , karta pracy
Scenariusz 18.
Vliv hub na člověka a živé organismy. Monika Šindelková: scenariusz , karta pracy
Scenariusz 19.
Nestřílejte na geology. Monika Šindelková: scenariusz , karta pracy
Scenariusz 20.
Klimatická kríza ako lokálny a globálny problém v poľskej a slovenskej literatúre na príklade románov „Posledné storočie“ od Jakuba Fila a „Jasność“ od Maje Wolnej. Zuzana Obertová
Scenariusz 21.
Bielovežský prales – poľský poklad biodiverzity. Zuzana Obertová
Scenariusz 22.
Druhý Dunaj. Zuzana Obertová
Scenariusz 23.
Good News from the World. The Environment on Advanced Level (Synonyms) Magda Zakrzewska-Verdugo: scenariusz, karta pracy.
Scenariusz 24.
Zmena klíma sa ma netýka? Anita Račáková: scenariusz , karta pracy .
Scenariusz 25.
Človek a zmeny životného prostredia. Anita Račáková: scenariusz , karta pracy.
Scenariusz 26.
Krôčik po krôčiku k uhlíkovej neutralite. Anita Račáková.
Scenariusz 27.
Mýty a falošné správy o klimatickej zmene. Anita Račáková: scenariusz , karta pracy .
Scenariusz 28.
Czy wiecie, jak należy segregować śmieci? Annamaria Budai
Scenariusz 29.
Zróbmy wszystko co w naszej mocy, by las nie wołał „Ratunku, pomocy!” Liliana Zajaczne
Scenariusz 30.
Człowiek to brzmi dumnie! Alina Tóka
Scenariusz 31.
Nie tylko człowiek potrzebuje miłości i jest jej godny. Barbara Viragh
Scenariusz 32.
Reportaż w służbie środowiska naturalnego. Maria Wanot
Scenariusz 33.
Zielony obrońca klimatu – o czym szumi las? Alina Papiewska-Csapó
Scenariusz 34.
Refleksje nad skutkami dynamicznego rozwoju ruchu turystycznego. Gabriela Olchowa: scenariusz, karta pracy
Scenariusz 35.
Instaturystyka, city break – versus ekoturystyka. Gabriela Olchowa: scenariusz, karta pracy
Scenariusz 36.
Gatunki zagrożone – jak ocalić rysia. Gabriela Olchowa: scenariusz, karta pracy
Scenariusz 37.
Wizyta w ekomuzeum „Dziedziny Dunajca” na polsko-słowackim pograniczu. Gabriela Olchowa: scenariusz , karta pracy.